انواع روش های طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا Web-Design به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع‌رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن گفته می‌شود. که معمولا این کار با کدنویسی به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از قالب‌های آماده انجام می‌شود. در آغاز، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌شدند و پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جدول‌های پنهان در صفحه و زبان HTML  منسوخ شد و استفاده از زبان CSS روی کار آمد.  طراحی وب‌ سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است.

برای طراحی سایت چه ابزارهایی وجود دارد؟

اولین و مهم‌ترین چیزی که برای طراحی سایت یا Web Design نیاز دارید، یک کامپیوتر است. این کامپیوتر یا لپتاپ باید قدرت کافی در اجرای برنامه‌های گرافیکی و کدنویسی را داشته باشد و تا حد امکان در زمان کار خاموش نشود و یا هنگ نکند که زحماتتان هدر نرود. اگر بخواهید بدانید دیگر ابزارها و مهارت‌های اصلی در طراحی سایت چیست، می توان تسلط به زبان‌های برنامه نویسی  و فریم ورک‌های مربوطه را نام برد.

معرفی انواع سایت

در حالت کلی می‌توان انواع وب‌سایت را از چند نظر مورد بررسی قرار داد:

  • از نظر فنی
  • نحوه عملکرد

انواع سایت ها از نظر فنی

از نظر فنی سایت ها به انواعی مانند داینامیک، استاتیک و … تقسیم می شوند.

سایت استاتیک

سایت ایستا سایتی است که قابل تغییر یا به روز رسانی نیست. این سایت ها به دو روش HTML و فول فلش نوشته می شوند. مزایای سایت های استاتیک و پایدار به شرح زیر است:

سایت ایستا

برای طراحی سایت های استاتیک نیازی به برنامه نویسی حرفه ای ندارید. یک کار HTML نیز می تواند فرآیند طراحی را انجام دهد. این امر باعث کاهش هزینه های طراحی سایت می شود.

از آنجایی که طراحی صفحه در سایت های استاتیک به صورت جداگانه انجام می شود، طراح می تواند هر صفحه را با ویژگی های منحصر به فرد طراحی کند.

اما معایب این نوع سایت چیست؟

آپدیت فقط توسط طراح سایت امکان پذیر است. در این مورد، شما برای حذف و اضافه کردن محتوا کاملاً به طراح وابسته هستید.

هزینه نگهداری این سایت ها بیشتر است زیرا صاحبان باید برای ویرایش محتوا هزینه جداگانه ای به طراح بپردازند و به صورت حضوری نمی توانند این کار را انجام دهند.

از آنجایی که به روز رسانی در سایت های ثابت انجام نمی شود، نمی توانند رتبه های بالایی در موتورهای جستجو کسب کنند. (آیا تا به حال به صفحه دوم نتایج گوگل رفته اید!؟)

این سایت ها انعطاف پذیر نیستند و امکان ارتباط بین کاربر و مدیر وجود ندارد. به همین دلیل کاربران علاقه ای به سایت های ثابت ندارند.

سایت پویا

سایت پویا سایتی است که انعطاف پذیر است و به مدیران اجازه ویرایش می دهد. این سایت ها با استفاده از زبانهای برنامه نویسی سمت سرور و یا با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی شده اند.

وب سایت پویا

با استفاده از این سایت ها نیازی نیست که به کامپیوتر مسلط باشید یا برنامه نویسی بلد باشید تا بتوانید به راحتی به محتوای سایت خود دسترسی داشته باشید، هر زمان که خواستید آنها را تغییر دهید و به روز کنید. چندین سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که وردپرس یکی از شناخته شده ترین آنهاست.

انواع وب‌سایت از نظر نحوه عملکرد

با توجه به نحوه عملکرد، وب‌سایت‌ها را می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم کرد. سایت فروشگاهی، سایت شخصی، سایت شرکتی و … از جمله وب‌سایت‌های مختلفی است که شما می‌توانید با توجه به ماهیت کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

1- وب سایت های شرکتی : سایت های شرکتی معمولا به معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت یا مجموعه می پردازند و در کنار آن می توانند بخش های مقالات و اخبار شرکت و مجموعه را نیز مدیریت نمایند.

2- وب سایت های فروشگاهی : طراحی سایت فروشگاهی به منظور فروش یک کالا یا حتی خدمات انجام می شود.یک سایت فروشگاهی می تواند دارای درگاه پرداخت آنلاین باشد یا می تواند کالا یا خدمات معرفی شده را به صورت آفلاین به فروش برساند.

3وب سایت های تخصصی:  وب سایت های تخصصی معمولا برای یک کسب و کار       خاص یا به منظور یک هدف خاص طراحی می شوند. طراحی این سایت ها باید به گونه ای باشد که مهمترین اهداف مورد درخواست را در نظر بگیرد و تمام نیازهای مربوط به آن را برطرف نماید.

4- وب سایت های کارخانجات: واحدهای صنعتی اعم از کارخانه و کارگاه،از مهم ترین مکان های شکل گیری توسعه و شکوفایی اقتصادی هر کشوری می باشند.صرف نظر از اینکه کارخانه شما در چه حوزه ای فعالیت می نماید،شما می توانید بامدیریت مناسب در قسمت های مختلف تولیدی، از تهیه مواد اولیه گرفته تا فروش محصولات، کار خود را گسترده کرده و شعبه هایی را درشهرهای مختلف احداث کنید.شما برای مدیریت شعب خود و نیز معرفی و فروش محصولات نیاز به ابزاری قدرتمند و مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا دارید.ابزاری چون طراحی وب سایت ، ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی نظیرتلگرام و اینستاگرامو …از جمله شیوه های نوین جهت معرفی و مدیریت بازاریابی واحدهای تولیدی و صنعتی می باشند.

5- طراحی سایت نیازمندیها و آگهی: با استقبال مردم از اینترنت و کسب و کارهای آنلاین، حتی شیوه تبلیغات نیز تغییر کرد. به طوری که بسیاری از مردم و حتی کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ، در سایت های نیازمندی و آگهی، تبلیغ می کنند. از وب سایت های معروف آگهی می توان به دیوار و شیپور اشاره کرد که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.

6- طراحی سایت املاک: از راحت ترین راه های خرید و فروش و یا اجاره ملک میتواند، طراحی وب سایت املاک باشد. در یک طراحی سایت املاک مناسب با ویژگی های خوب شما این توانایی را خواهید داشت که بدون حضور فیزیکی مشتری یا کارشناس املاک، خرید و فروش و اجاره املاک انجام دهید. استفاده از بستر وب و طراحی وب سایت املاک به شما کمک میکند  به عنوان یک شخص و یا یک آژانس املاک کار خود را در فضای جدید آغاز و فعالیت خود را گسترش دهید که بسیار ارزنده است و مهم تر اینکه میتوانید مشتریان بیشتر و درآمد بالاتری کسب کنید.

7- طراحی سایت آموزشگاه: در دنیای امروز که اکثریت مردم برای کسب علم، نکات و آموزشات و تحقیقات خود به اینترنت رجوع میکنند، طراحی سایت آموزشگاه میتواند به عنوان امری ضروری تلقی شود. میتوانید به برگزاری کلاس های مجازی و دوره های آموزشی بپردازید که به عنوان آینده دار ترین و بهترین روشهای آموزشی محسوب میشوند. از مهمترین مزیت های آموزش آنلاین و مجازی نسبت به آموزشگاه های سنتی، محدود نشدن مشتریان در منطقه و شهر آموزشگاه است که باعث میشود هر فرد در هر نقطه ای از کشور و جهان قادر به استفاده از خدمات آموزشی شما باشد.

8- طراحی سایت خبری: امروزه با وجود اینترنت خواندن روزنامه دیگر مثل سابق محبوبیت خود را ندارد و مخاطبان با استفاده از اینترنت دسترسی کامل و 24 ساعته به اخبار دارند.

9-طراحی سایت پزشکی و پزشکان: خدمات پزشکی و درمان به صورت آنلاین به طرز چشمگیری در حال افزایش است. پزشکان و متخصصان می توانند برای معرفی تخصص و خدمات خود اقدام به طراحی سایت پزشکی کنند.

10- طراحی سایت هتل: یکی از بخش‌های مهمی که باعث موفقیت در هر کسب و کاری اینترنتی و کسب و کار در فضای فیزیکی می‌شود تمرکز روی بازاریابی می‌باشد. هتل‌ها و اماکن تفریحی نیز از آن دسته از مشاغلی هستند که اگر نتوانند به خوبی از اصول بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنند قادر به سود دهی های بالا و کسب درآمد نخواهند بود.

خدمات طراحی سایت

آگاهی از انواع روش های طراحی سایت و استفاده بهینه از بهترین روش طراحی سایت مستلزم تجربه و دانش فنی است، جهت استفاده از خدمات طراحی سایت و طرح سئوال در این زمینه و استفاده از نظر کارشناسان فنی، درخواست خود را از طریق صفحه تماس ارسال نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
راهکار24
راهکار24

خدمات راه اندازی و مدیریت کسب و کار آنلاین

مقالات: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی