اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، مسلما می‌دانید که افزایش بازدید در وب‌سایت شما می‌تواند منجر به فروش بیشتر برای شما شود. به بیان ساده ، ترافیک بیشتر برابر با است با بازدید بیشتر.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک راه مهم برای افزایش ترافیک سایت شما و جذب سرنخ های بیشتر است. اما، در عصر اطلاعات، چگونه می توانید واقعاً خود را از رقبا متمایز کنید؟

اصول اولیه سئو

1. ابتدا با لینک بیلدینگ شروع کنید

لینک بیلدینگ یا لینک سازی (Link building) فرآیندی است که شامل دریافت لینک به سایت شما می‌شود. لینک سازی چیزی بیش از ارسال لینک‌هایی است که به آدرس سایت شما در اینترنت اشاره می‌کنند. لینک‌ها به کاربران و خزنده‌های گوگل کمک می‌کنند که راحت‌تر صفحات هدف را پیدا کنند( از نظر موتورهای جستجو، لینک‌ها به ربات‌ها اجازه می‌دهند تا صفحات وب را بخزند، فهرست‌بندی کنند و رتبه‌بندی کنند.) و علاوه بر بهبود وضعیت ایندکس و بهبود اعتبار صفحات در بلند مدت، باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما می‌شوند. رویکرد لینک بیلدینگ در صورتی که بدون استراتژی و پراکنده استفاده شود، رتبه سایت شما را افزایش نمی‌دهد. بنابراین، باید استراتژی خود را از قبل تعیین کنید. نکته مهم اینجاست که فقط زمانی که یک لینک برای کاربران ارزشمند و مرتبط با موضوع یک بحث یا صفحه است، باید لینک سازی را انجام دهید.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

2.برای بهینه سازی محتوای خود از چگالی کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید

چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density از عناصر بهینه‌سازی کلمه کلیدی است و در واقع، به تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در صفحه وب‌سایت اشاره دارد. چگالی کلمه کلیدی به شما می‌گوید کلمه کلیدی هدف (target keyword) چند درصد از متن را به خودش اختصاص داده است. چگالی کلمه کلیدی یک علامت است و موتورهای جستجو از این علامت استفاده می‌کنند تا متوجه شوند که آیا محتوا مرتبط با یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص است یا خیر. چند راه حل برای اینکار وجود دارد که شامل :

برای مخاطب خود بنویسید

برای یافتن تراکم بهینه کلمه کلیدی، ابتدا برای مخاطب هدف خود بنویسید. بسیاری از کسب و کارها این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند مطالب خود را در رتبه بالاتری در موتورهای جستجو بنویسند. به جای نوشتن برای موتورهای جستجو، برای مخاطبان هدف خود محتوا ایجاد کنید. هنگام نوشتن برای موتورهای جستجو، احتمالاً کلمات کلیدی را در جای نامناسب قرار می دهید. اما اگر روی نوشتن برای مخاطبان خود تمرکز کنید، طبیعتاً با لحن محاوره‌ای بیشتری می‌نویسید و از کلمات کلیدی در جایی که مناسب هستند استفاده می‌کنید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که تشخیص دهند چه زمانی صفحات شما تجربه مثبتی را برای مخاطبان شما فراهم می کند.

کلمات کلیدی خود را در جای مناسب قرار دهید

هنگام تمرکز بر تراکم کلمات کلیدی، باید کلمات کلیدی خود را در جاهای خاصی قرار دهید تا از رتبه صفحه خود در نتایج جستجو اطمینان حاصل کنید. چندین مکان مهم برای ترکیب کلمه کلیدی شما وجود دارد، از جمله:

  1. تگ H1
  2. تگ های H2
  3. آغاز مقاله شما
  4. پایان مقاله شما
  5. URL
  6. برچسب عنوان
  7. توضیحات متا

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

چگالی کلمه کلیدی خود را به طور منظم بررسی کنید

صفحات خود را بررسی کنید تا ایده بهتری از چگالی کلمه کلیدی ایده آل خود داشته باشید. نباید انتظار داشته باشید که هر بار که صفحه ای را منتشر می کنید، چگالی کلمه کلیدی گوگل شما کار کند. بررسی میزان استفاده از کلمه کلیدی برای دستیابی به تراکم بهینه کلمه کلیدی برای صفحه شما بسیار مهم است. می توانید از ابزارهایی مانند GeoRanker برای بررسی چگالی کلمات کلیدی استفاده کنید.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

3.متن جایگزین برای نامگذاری تصاویر

متن جایگزین (alternative text)، همچنین به عنوان «ویژگی‌های alt»، «توضیحات alt» و یا «برچسب‌های alt» شناخته می‌شود، در کد HTML برای توصیف ظاهر و عملکرد یک تصویر در یک صفحه استفاده می‌شود.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

4. ایجاد URL های سئو دوستانه

URL های سئو دوستانه، لینک هایی هستند که برای مطابقت با استانداردهای بالای گوگل و کاربران طراحی شده اند. URL هایی که با هدف سئو بهینه سازی شده اند کوتاه تر و غنی تر از کلمات کلیدی هستند. وقتی سئو را در نظر می گیرید، ممکن است کلمات کلیدی و توضیحات متا را در نظر بگیرید. از طرف دیگر سئو فنی فراتر از آن است.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

URL ها باید هم برای تجربه کاربر و هم برای موتورهای جستجو کاملاً بهینه شده باشند.

اجازه دهید بیشتر توضیح بدهم

وقتی صحبت از تصمیم گیری می شود، موتورهای جستجو بر اساس استفاده از عوامل مختلف رتبه بندی می کنند.

URL ها معمولا در بالای لیست قرار دارند. URL ها، مانند عنوان صفحات، توصیفی هستند.

URL های توصیفی به موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه اطلاع می دهند. بهتر است مطمئن شوید که آنها دقیق، فریبنده و به درستی کنار هم قرار گرفته اند.

بهترین روش های سئو برای URL ها چیست؟

به خاطر داشته باشید که هیچ قانون سخت و سریعی برای بهترین ساختار URL وجود ندارد.

اینها به سادگی روش هایی هستند که در طول زمان توسط متخصصانی که شکست ها و موفقیت های خود را به اشتراک گذاشته اند، توسعه یافته اند.

URL ها بسته به هدف و عملکرد وب سایت می توانند متفاوت باشند، اما برخی از مفاهیم کلی وجود دارد که اکثر متخصصان سئو از آنها برای ایجاد یک URL ایده آل استفاده می کنند.

  • از ساختار URL مناسب استفاده کنید
  • از پروتکل HTTPS استفاده کنید
  • www را مخفی کنید

در اینجا چند نکته دیگر برای ایجاد URL های سئو پسند آورده شده است:

محتوای خود را با URL های شما مطابقت دهید

کاربر باید احساس راحتی کند و بتواند به سادگی با نگاه کردن به URL، در مورد محتوای یک صفحه حدس بزند. برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که URL شما با محتوای صفحه مطابقت دارد.ترجیحاً عبارت دقیقی که با محتوای صفحه مرتبط است درج شود.

کلمات کلیدی هدف را در URL ها قرار دهید

ایده خوبی است که مطمئن شوید هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی تحقیق شده (researched keyword) دارد. سپس آن کلمه کلیدی باید در URL شما ظاهر شود. همچنین بسیار مهم است که مهمترین کلمه کلیدی را در ابتدای URL خود وارد کنید.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

 از خط فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید

استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات در URL ها یک تمرین مهم برای سئو و همچنین خوانایی و استفاده کاربر است. از آنجایی که خط فاصله (-) جداکننده هستند و زیرخط (_) معمولاً کلمات را به هم متصل می کنند، Google توصیه می کند به جای زیرخط (_) در URL ها از خط فاصله (-) استفاده کنید.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

یک URL بهینه شده: http://example.com/page/url-optimization-practices

یک نشانی وب بهینه‌شده نیست: http://example.com/page/url_optimization_practices

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

از حروف کوچک در URL ها استفاده کنید

در URL ها از حروف کوچک استفاده کنید.نوشتن حروف کوچک یک روش خوب بهینه سازی سئو برای URL ها است. موتورهای جستجو می توانند حروف بزرگ و کوچک را رمزگشایی کنند. این می تواند منجر به محتوای تکراری، URL ها و کاهش رتبه وب سایت شود.

دوباره، اجازه دهید یک مثال ساده بزنم:

URL بهینه شده: http://example.com/page/url-optimization-practices

نشانی وب بهینه‌سازی شده نیست: http://example.com/page/URL-Optimization-Practices

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

5.بهینه سازی درونی سایت

سئو داخلی فرآیند، بهینه سازی صفحات وب سایت شما برای جستجوگران و موتورهای جستجو است.هدف ارائه تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان سایت و کسب رتبه بالاتر است.

چگونه انجام می شود؟

شما منابعی را برای بهینه سازی صفحات خود اختصاص می دهید. بهینه‌سازی تصویر، زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه، تگ‌های عنوان بهبود یافته و متن جایگزین بهتر تنها چند نمونه هستند.

نکته کلیدی تمرکز بر مهمترین عوامل رتبه بندی و بهینه سازی استراتژیک است. هر چه سئوی درون صفحه شما بهتر باشد، بازدید شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر می شود.

6.از برچسب های عنوان برای جذب بازدیدکنندگان استفاده کنید

تگ عنوان یک عنصر HTML است که نام صفحه وب را مشخص می کند.

ساده و مختصر، اما حیاتی. از این گذشته، عنوان یک صفحه به بازدیدکنندگان بالقوه درباره آنچه که می‌توانند انتظار داشته باشند، اطلاع می‌دهد. هنگام رتبه بندی وب سایت ها، موتورهای جستجو از عناوین صفحات به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند.در نتیجه، برچسب‌های عنوان باید هم توصیفی و هم متقاعدکننده باشند.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

7.محتوای خود را از طریق توضیحات متا توصیف کنید

توضیحات متا قطعاتی 160 کاراکتری هستند که محتوای یک صفحه وب را خلاصه می کنند.

موتورهای جستجو این قطعات را در نتایج جستجو نمایش می دهند تا بازدیدکنندگان را قبل از کلیک بر روی آن از محتوای یک صفحه مطلع کنند. توضیحات متا به کاربران در تصمیم گیری در مورد کلیک بر روی وب سایت شما در نتیجه جستجو کمک می کند. آنها همچنین در رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو نقش دارند.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو برای جذب ترافیک آگاهانه

8.سرعت صفحه و تجربه کاربری

سرعت صفحه یک فاکتور رتبه‌بندی و یک جزء Core Web Vitals(هسته حیاتی گوگل) است که در درجه اول به دلیل تجربه کاربری( UX ) است، و درک اینکه چگونه به تأثیر کلی وب‌سایت شما کمک می‌کند، به شما کمک می‌کند بفهمید که چرا بر سئو و حتی نرخ تبدیل شما تأثیر می‌گذارد.

نتیجه گیری

بهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر از مفاهیم اساسی مورد بحث در این مقاله است. آنچه مهم است این است که چگونه آنها را در چشم انداز همیشه در حال تغییر بازاریابی دیجیتال به کار می برید.

همانطور که گفته شد، اگر از این مطالعه طولانی نکته ای وجود داشته باشد، این خواهد بود: روی کاربران و درک آنها از وب سایت خود تمرکز کنید. صفحات خود را کاربرپسند کنید و با درک هدف جستجو و ارائه محتوای استثنایی به بازدیدکنندگان ارزش واقعی ارائه دهید. اگر کاربران وب سایت شما را دوست داشته باشند، گوگل نیز عاشق شما خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
راهکار24
راهکار24

خدمات راه اندازی و مدیریت کسب و کار آنلاین

مقالات: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی