استفاده از تحلیل داده‌های بزرگ در بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین

تصمیمات بازاریابی دیجیتال امروزی اکنون توسط داده های بزرگ تعیین می شود. از طریق تجزیه و تحلیل، می توانید کمپین های بازاریابی را بهبود ببخشید، محتوای مرتبط را نشان دهید و …

با داده ها، بازاریابان می توانند مخاطبان هدف خود را برای اجرای کمپین های شخصی سازی شده درک کنند.در چند سال گذشته، با تغییر دنیای تجارت به محیط دیجیتال، داده های بزرگ اهمیت بسیاری پیدا کرده اند.

امروزه، همه کسب‌وکارها باید بدانند Big Data (داده بزرگ) چیست و چگونه می‌تواند به شما در اجرای کمپین‌های موفق بازاریابی دیجیتال و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه کمک کند.

داده  بزرگ چیست؟

بیگ دیتا یا داده بزرگ عبارتی‌ است که یک حجم زیاد از داده‌های ساختاریافته و ساختارنیافته را توصیف می‌کند که بطور روزانه در یک کسب‌ و کار تولید و انباشته می‌شود. اما این مقدار داده نیست که حائز اهمیت است. آنچه مهم است، کاری‌ است که سازمان‌ها با داده‌ها انجام می‌دهند.

کلان داده را می توان با ویژگی های زیر توصیف کرد

  • حجم- حجم مقدار داده ای است که از منابع مختلف جمع آوری می شود. همانطور که تعداد ویژگی های مصرف کننده چندین برابر شده است، حجم داده های ساختاریافته و ساختار نیافته نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به این ترتیب، روش‌های سنتی مدیریت داده‌ها دیگر به درستی کار نمی‌کنند. امروزه روش‌های جدید و پیشرفته‌ای ارائه شده است که کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی داده‌های بزرگ را پردازش کنند.
  • سرعت-سرعت تولید، ذخیره، تجزیه و تحلیل و بایگانی داده ها را سرعت می گویند. داده ها با سرعت بي سابقه‌اي در جريانند و بايد در لحظه مناسب مورد پردازش قرار گرفته و تعيين تكليف شوند.
  • تنوع-اشکال مختلف داده ای که یک کسب و کار دریافت می کند، تنوع نامیده می شود. از آنجایی که داده ها از منابع مختلف می آیند، ساخت و ساز متفاوت خواهد بود. بسته به منابع، داده ها می توانند ساختاریافته یا ساختار نیافته باشند.
  • صحت طبقه بندی داده های بزرگ-کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه اطلاعات نامربوطی را ذخیره نکنند. داده ها باید معنا دار باشند تا برای تحلیل، مناسب باشند.

استفاده از تحلیل داده‌های بزرگ در بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین

تاثیر داده بزرگ بر بازاریابی دیجیتال:

با داده‌های بزرگ، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌هایی را که برای درک مخاطبان هدف خود نیاز دارند، به دست آورند، داده‌های بزرگ به بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

داده بزرگ می تواند به سازماندهی داده ها و شناخت شخصیت های مصرف کننده بر اساس ویژگی هایی مانند رفتارها، الگوهای خرید، سرگرمی ها، موقعیت جغرافیایی و غیره کمک کند. علاوه بر این، به بهبود تجربه کاربر کمک می کند.

به این ترتیب، تمام حدسیات را حذف می کند و  یک روش بازاریابی موثر است. داده های بزرگ به روش های زیر به بازاریابی دیجیتال کمک می کند:

بینش مصرف کننده (درک نیازها و خواسته‌های مشتری)

تفسیر داده ها به یک جزء حیاتی در اجرای استراتژی های بازاریابی در عصر دیجیتال امروزی تبدیل شده است.

با کمک داده بزرگ، بازاریابان می توانند سلیقه و ترجیحات مخاطبان هدف خود را درک کنند. وقتی کسب و کارها از طریق رسانه های اجتماعی با مصرف کنندگان در تعامل هستند، می توانند بفهمند که مصرف کنندگان از آنها چه انتظاری دارند.

شخصی سازی

در چشم انداز کسب و کار رقابتی امروز، کسب و کارها نمی توانند از شخصی سازی فرار کنند. داده بزرگ می تواند به کسب و کارها کمک کند تا کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را شخصی کنند. با دانش بینش مصرف‌کننده، کسب‌وکارها می‌توانند سلیقه‌ها و ترجیحات را درک کنند، بنابراین می‌توانند کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود را به شیوه‌ای هدفمند و شخصی‌سازی‌شده سازماندهی کنند.ایمیل ها و تبلیغات هدفمند می توانند به شخصی سازی کمپین های بازاریابی دیجیتال کمک کنند.

با ایمیل های هدفمند، کسب و کارها می توانند پیوند قوی تری با مصرف کنندگان خود ایجاد کنند. بازاریابی ایمیلی می تواند به بازاریابان کمک کند تا با ارائه پیام مناسب کمپین های شخصی و موثرتری ایجاد کنند. کسب و کارها می توانند این ایمیل ها را از طریق رفتارها، سابقه خرید و … هدف قرار دهند. داده بزرگ می تواند به کسب و کارها کمک کند تا تبلیغات هدفمندتری را ایجاد کنند.در نتیجه، کسب و کارها می توانند آگاهی از برند، درآمد و وفاداری به برند را افزایش دهند.

افزایش فروش

با داده های بزرگ، کسب و کارها می توانند تقاضا برای یک محصول یا خدمات را پیش بینی کنند. اطلاعات مربوط به رفتار کاربر می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به بسیاری از سؤالات پاسخ دهند، از جمله اینکه مصرف‌کنندگان هر چند وقت یک‌بار چه محصول یا خدماتی را خریداری یا جستجو می‌کنند و از چه روش‌های پرداختی استفاده می‌کنند.

بدیهی است که هر بازدید کننده از وب سایت شما خریدی انجام نخواهد داد. بنابراین، اگر کسب‌وکارها پاسخی برای سؤالات مصرف کننده داشته باشند، می‌توانند یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند و نقاط دردناک کاربران را شناسایی و هدف قرار دهند.

کارایی کمپین

داده های بزرگ می توانند کارایی بیشتری را برای کمپین های بازاریابی دیجیتال به ارمغان بیاورند و در عین حال هزینه های شما را بهینه کنند.

تجزیه و تحلیل نتایج کمپین

اندازه گیری عملکرد کمپین دیجیتال مارکتینگ شما برای پی بردن به نتایج ضروری است. و با داده های بزرگ می توانید به راحتی عملکرد کمپین خود را اندازه گیری کنید.

بازاریابان می توانند از گزارش ها برای تعیین وجود هرگونه تغییر منفی در KPI های بازاریابی استفاده کنند.

نتیجه گیری

داده بزرگ در نهایت به حوزه بازاریابی دیجیتال نفوذ کرده است. و به بخش مهمی از استراتژی های تجاری تبدیل شده است. شما باید راه های موثری برای هدف قرار دادن مخاطبان خود در کانال های دیجیتال بدانید. همچنین، شما باید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی مناسب و اطلاعات کاربر سازماندهی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
راهکار24
راهکار24

خدمات راه اندازی و مدیریت کسب و کار آنلاین

مقالات: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی