تاثیر میزبانی بر سئو سایت

آیا میزبان وب شما بر روی سئو وب سایت شما تأثیر می گذارد؟

بازار آنلاین همیشه در حال رشد است و همه مشتاق دیدن وب سایت های خود در بالای صفحه جستجوی گوگل هستند. دنیای مدرن همه چیز در مورد سئو است و اگر وب سایتی در صفحه اول گوگل رتبه ای نداشته باشد، انتظار می رود که اصلا مورد توجه قرار نگیرد.

گوگل می گوید: بهترین مکان برای مخفی کردن یک وب سایت، صفحه دوم گوگل است.

سرور میزبانی درجه یک

وب‌سایت‌هایی که روان و سریع کار می‌کنند، احتمالاً رتبه‌بندی بهتری در جستجوی Google کسب می‌کنند و این تنها زمانی امکان‌پذیر است که یک وب‌سایت بر روی یک سرور میزبانی درجه یک میزبانی شود. این یک سوال رایج است که آیا میزبان وب روی سئو وب سایت تأثیر می گذارد یا خیر و پاسخ یک بله بزرگ است!

در اینجا به چگونگی تأثیر یک میزبان وب ضعیف بر سئوی وب سایت و اینکه چرا انتخاب یک هاست قابل اعتماد برای وب سایت خود اهمیت دارد، اشاره می کنیم.

خرابی سرور

این اساسا اولین تست یک میزبان وب است. اگر وب سایت شما به طور مکرر از خرابی سرور وب رنج می برد، این اولین علامت یک میزبان وب غیر قابل اعتماد است.

زمان خرابی نه تنها بر عملکرد کلی وب سایت تأثیر می گذارد، بلکه SERP و SEO آن را نیز کاهش می دهد. بیایید به صورت عملی به آن نگاه کنیم.

یک وب سایت از کار افتاده است و در موتور جستجو نمایش داده نمی شود. موتور جستجو یک پرس و جو از محتوای مرتبط آن وب سایت دریافت می کند، پس چه اتفاقی می افتد؟ موتور جستجو آن وب سایت را پیدا نمی کند و این مشکل سئوی وب سایت را کاهش می دهد. علاوه بر این، نرخ پرش آن وب سایت را نیز افزایش می دهد که به طور مستقیم بر اعتبار وب سایت تأثیر می گذارد.

بنابراین، برای جلوگیری از خرابی و دریافت 99.9٪ آپتایم برای وب سایت خود، باید کورکورانه بهترین میزبان وب موجود را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

زمان بارگذاری صفحه

دومین عامل برای آزمایش میزبان وب، زمان بارگذاری یک وب سایت است. اگر یک وب سایت کند است و زمان زیادی برای بارگذاری طول می کشد، این یک امتیاز منفی است. مت کاتس، رئیس تیم وب اسپم گوگل نیز تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر عملکرد وب سایت را در اینجا برجسته کرد.

این یک واقعیت مورد تحسین جهانی است که اگر یک وب سایت بیش از دو ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد به گزینه ممکن بعدی تغییر خواهند کرد. از این رو زمان بارگذاری صفحه وب سایت یک عامل بسیار حساس برای شهرت آن است.

علاوه بر این، یک وب سایت با زمان بارگذاری بالا، نرخ پرش بالایی را دریافت می کند که مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجوی آن تأثیر می گذارد. افت سئوی وب سایت باعث کاهش نرخ تبدیل می شود.

یک میزبان وب خوب با استفاده از آخرین فن آوری های ذخیره سازی که منجر به حجم بالای ترافیک می شود، زمان بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید، کاهش زمان بارگذاری به معنای بازدید بیشتر از وب است.

برخی از بهترین ابزارهای آنلاین برای اندازه گیری زمان بارگذاری صفحه عبارتند از:

  • ابزار سرعت صفحه گوگل
  • Google Page Experience Checker توسط Cloudways
  • جی تی متریکس
  • Pingdom


هاست اشتراکی

هاست اشتراکی ممکن است مقرون به صرفه به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که چیزهای ارزان خوب نیستند. یک هاست اشتراکی به شما امکان می دهد چندین وب سایت را روی یک سرور اشتراکی میزبانی کنید زیرا کیفیت میزبانی را به خطر می اندازد.

گوگل وب‌سایت‌هایی را که بر روی یک سرور اشتراکی میزبانی می‌شوند، ترجیح نمی‌دهد، زیرا این برخلاف قوانین سئو است. علاوه بر این، بزرگترین نقطه ضعف هاست اشتراکی ارسال هرزنامه است. این ارائه دهندگان هاست ارزان به هر کسی حتی اگر اسپمر باشد خدمات می دهند.

این میزبان نامناسب مستقیماً بر رتبه و اعتبار وب سایت تأثیر می گذارد. علاوه بر این، میزبانی مشترک واقعاً سرعت، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری را برای شما فراهم نمی کند.

بزرگترین مشکل هاست اشتراکی عدم امنیت آن است که ممکن است منجر به سرقت اطلاعات یا به خطر افتادن وب سایت شما شود.

میزبان داخلی یا خارجی

مکان سرور نقش مهمی در ارائه تجربه مرور سریع به بازدیدکنندگان وب سایت شما دارد. داشتن موقعیت سرور نزدیک به مخاطب هدف منجر به هدایت سریعتر مخاطبان به سایت شما می شود. از این رو، مهم است که همه صاحبان وب سایت بدانند مکان میزبانی روی سئو تأثیر می گذارد.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مخاطبان محلی را هدف قرار می‌دهند زیرا احتمال فروش آنها به بازار محلی بیشتر است. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی مستقر در تهران که بر روی یک میزبان محلی در شهر تهران میزبانی می شود، در مقایسه با سرور خود که در خارج از تهران مستقر است، به احتمال زیاد رتبه بندی SEO خوب و ترافیک مرتبط را کسب می کند.

دلیل آن ساده است، هر وب سایتی با یک آدرس IP اختصاص داده می شود که مستقیماً به موقعیت جغرافیایی وب سایت شما مربوط می شود. انتخاب یک میزبان محلی، هدف قرار دادن مخاطبان محلی را آسان می کند و در نهایت رتبه بندی موتور جستجوی محلی فروشگاه وب شما را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال، گوگل ترجیح می دهد یک کاربر تهرانی را با یک وب سایت تهرانی پیوند دهد و این مزیتی است که می توانید با استفاده از یک میزبان محلی برای وب سایت خود داشته باشید.

آدرس IP سرور یا موقعیت مکانی آن در قرار دادن وب سایت شما در نتایج جستجوی Google نقش دارد و مکان سرور بومی به معنی ترافیک وب سایت مرتبط است.

مکان سرور نیز نقش کوچکی در زمان بارگذاری صفحه وب دارد. اگر مکان سرور نزدیک به مخاطبان وب باشد، داده ها را به سرعت دریافت می کند زیرا سرعت دانلود نسبتاً سریعتر از مکان سرور دورتر خواهد بود.

هدف گذاری جغرافیایی را در ابزار کنسول جستجو

هدف گذاری جغرافیایی یکی از ویژگی های عالی ابزار جستجوی کنسول گوگل است. این ابزار به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب در سطح جهانی بدون توجه به موقعیت سرور شما کمک می کند.

اگر وب سایت شما دارای یک دامنه محلی مانند .ir است، نباید نگران هدف قرار دادن مخاطبان مربوطه باشید زیرا احتمالاً به طور خودکار آن را جذب می کند. با این حال، اگر دامنه شما جهانی است مانند (.com)، باید کشور مورد نظر خود را در کنسول جستجو شناسایی کنید.

اگر کشور مورد نظر را در کنسول جستجو تنظیم نکنید، Google آدرس IP را برای شناسایی کشور وب سایت که می تواند بعداً دردسرساز شود، ردیابی می کند. استفاده از کنسول جستجو در نهایت به یک دامنه جهانی کمک می کند تا یک کشور خاص را هدف قرار دهد.

نتیجه گیری

وب سایتی که بر روی هاست بدی میزبانی می‌شود، به یک فاجعه تبدیل می‌شود و تمام دلایل ذکر شده برای تبدیل این گفته به حقیقتی تلخ کافی است.

اگر وب سایت شما بر روی هاست اشتراکی میزبانی می شود، گزینه میزبانی بهتری را انتخاب کنید یا برای رتبه بندی ضعیف سئو، خرابی ناگهانی وب سایت، خرابی و زمان بارگذاری بیشتر آماده باشید.

برای تجربه اینکه یک هاستینگ خوب برای سئو ارائه می دهد، پلن های میزبانی داخل و خارج نت افزار را امتحان کنید که یک شرکت میزبانی تست شده توسط راهکار24 است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
راهکار24
راهکار24

خدمات راه اندازی و مدیریت کسب و کار آنلاین

مقالات: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی